Vanavond vond in de Vrijplaats een succesvolle kickoff plaats van de crowdfundingcampagne #hartvoordezaal. Een volle zaal met vrijwilligers, vrienden en vast bezoekers van Unplugged was getuige van het officiële start van de campagne. Met een druk op de knop van de Voor de Kunst pagina werd het startschot gegeven. Vervolgens ging de campagne als een speer van start. Binnen 3 uur na het startschot was al € 3.015 euro, meer dan 10% van het doelbedrag binnen. Bekijk hier de campagnefilm:
Veiling giften bevriende festivals, bands en artiesten
Tijdens de kickoff was er speciale aandacht voor de cadeaus (’tegenprestaties’ in crowdfundspeak) die onderdeel zijn van de campagne. Zo werd de originele Vrijplaatstas getoond, die bij vrijwel alle donaties te verkrijgen is getoond en werd de (nog steeds groeiende) lijst van Leidse en buitenleidse bands doorgenomen van wie een nummer op de ‘Hart voor de Zaal’ verzamel-CD staat.
Naast de ‘vaste’ tegenprestaties zullen er tijdens de campagne vrijwel dagelijks exclusieve en bijzondere giften van bevriende festivals, bands en artiesten worden geveild. Tijdens de kickoff werd het eerste te veilen item getoond: niets minder dan een gesigneerde plaat van de Kift!
Hou de updates op de Voor de Kunst pagina of onze Facebookpagina in de gaten voor deze en andere veilingen.
Eerste donatie van SUB071
De eerste donatie voor de campagne werd tijdens de kickoff gedaan. SUB071 doneerde 500 euro in de campagne, een bedrag dat was overgehouden van hun laatste concert. Destijds hadden de initiatiefnemers al afgesproken dat het geld ten goede zou moeten komen aan initiatieven die, net als de SUB, een plek zouden bieden aan onafhankelijke en experimentele muziek.De nieuwe zaal in de Vrijplaats wordt precies zo’n plek. En aangezien het niet bij deze eerste donatie bleef was het niet alleen een succesvolle kickoff maar kijkt de Vrijplaats met vertrouwen uit naar het verloop van de rest van de campagne.
Ook hart voor de zaal? Doneer nu!